Ik heb een ander opstel geschreven. Wat vinden jullie ervan?
QUESTION 5 – EDUCATION AND WORK
You have been asked to write a report about work you do at home, your work experience, or work you do to earn some pocket money.
You can use your own ideas or you can include these ideas:
Who you are and what work you do at home (eg where/when/what)
Details of where you work to earn some money (eg place/people/tasks)
Wat kind of work experience you have done or are going to do, and how you feel about it.
Whether or not you think work experience is important and why
What work you would really like to do in the future and why
Ik ben Sharon.
Ik werk thuis voor mijn moeder en mijn oma. Elke zaterdagmorgen maak ik de huis schoon en s’middigs ga ik naar de supermarkt om boodschappen te doen voor mijn oma omdat ze niet kan doen.
s’Avonds doordeweek werk ik in een supermarkt. Ik ben cassière. Ik werk achter de kassa en ook in de kiosk. Soms werk ik op het werkvloer. Mijn werk collega’s zijn erg aardig.
Vorige zomer werkte ik in een kaartjekiosk van een bootbedrijft. Het heette “Red Funnel Ferries”. Het was een goede baan maar alleen voor de zomer. Ik verkocht kaartjes aan de voetgangers dat van het eiland tot de vasteland gereisden. Het baan was erg druk maar in mijn opinie was heb fantastisch.
Ik denk dat ervaring is belanglijk want je kan het in andere banen gebruiken.
Ik zal met dieren werken omdat ik vind ze erg leuk. Ik denk dat ik wil dierenarts worden.
Quesion:
I wrote above "Soms werk ik op het werkvloer" I wanted to say Sometimes I work on the shop floor stacking the shelves... I could not work out how to say this.... Perhaps you can give one or two examples....
Een week tot de schreven examen
Groetjes
Shazzy