RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 25th, 2013, 5:44 pm    

kun je me helpen?

Een hoekje voor absolute beginners. Hier schrijf je alleen eenvoudige zinnen en over eenvoudige onderwerpen / A corner for absolute beginners. Here, you only write simple phrases and about simple topics.
Forum rules
When correcting Dutch texts, (most) vraagbaken use a colour code to distinguish between different types of mistakes. See also: viewtopic.php?f=3&t=753&p=5506#p5506

kun je me helpen?

Postby Shazzy » April 22nd, 2012, 4:35 pm

Hallo
Ik heb nog een ander opstel geschreven. Wat denk je?

QUESTION 4 TRAVEL THE WIDER WORLD

Your school/workplace wants to become more en vironmentally friendly. Leaflets are to be written in several languages. You ave been asked to write the text for the Dutch leaflet.

You can use your own ideas or you can include these ideas:

1 Who you are and were you live
2 What you do to help the environment (eg recycle paper/turn off lights/save glass bottles
3 Describe an activity you have done or will do to elp the environement
4 Whether or not looking after the environment is important and reasons why
5 What other activities you would like people to do and why

Ik ben Sharon. Ik woon op het Isle of Wight.

Ik recycle. In onze buurt recyclen we zakken ook hebben we een groen bakje voor etenresten. Soms ga we naar de glasbak maar we kunnen ook de flessen in de recyclen zakken zetten. In onze tuin we hebben ook een watervat.

Vorige maanden vond ik veel oude spullen. Ze waren nog erg goed. Ik verkocht veel dingen op ebay en soms geven aan een liefdadigheidsinstelling. Ik denk dat het millieu is erg belangrijk omdat om planeet te beschermen is. We moeten ons best doen om het op te lossen.

Ik denk dat als elk tuin een watervat had we zullen niet water verspillen. Ook alle mensen zullen recycle oude dingen voor andere mensen te kopen te help de planeet. Dat zal heel goed zijn.

Als meer mensen hadden laag voltage lichten dat ook good voor het planeet is.

Bedankt
Shazzy :D
Shazzy
Superlid

Country of residence: United Kingdom
Mother tongue: English
Second language: Dutch

kun je me helpen?

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: kun je me helpen?

Postby Bert » April 23rd, 2012, 3:13 pm

Het spijt me, maar nu heb ik tijd voor slechts één alinea.

Shazzy wrote:Ik recycle (alles wat ik kan). In onze buurt gebruiken we recyclezakken, maar we hebben ook een groen bakje voor etensresten. Soms gaan we naar de glasbak, maar we mogen ook de flessen in de recyclezakken doen. In onze tuin hebben we ook een watervat.
Hebben is hebben, maar krijgen is de kunst.
Bert
Superlid

Mother tongue: Hungarian

Postby andreengels » April 23rd, 2012, 3:58 pm

Shazzy wrote:De afgelopen maanden vond ik veel oude spullen. Ze waren nog erg goed. Ik verkocht veel dingen op ebay en soms gaf ik aan een liefdadigheidsinstelling. Ik denk dat het millieu erg belangrijk is omdat om de planeet beschermd moet worden. We moeten ons best doen om het op te lossen.

Ik denk dat als elke tuin een watervat had we zullen geen water zouden verspillen. Ook zouden alle mensen gerecyclede dingen voor andere mensen te kopen om de planeet te helpen. Dat zou heel goed zijn.

Als meer mensen laag voltage lichten hadden, zou dat ook goed voor de planeet zijn.

Bedankt
Shazzy :D

When you use the past future to show something that is not (yet) real, you should use past tense throughout.

Correct is: "Als iedereen een watervat had, zou de wereld beter zijn." (English: If everyone had a water barrel, the world would be better" )
Also correct (but a different meaning): "Als iedereen een watervat had, zou de wereld beter zijn." (English: "When everyone has (or will have) a water barrel, the world will be better.")

Not correct (neither in Dutch nor English) is to use the present tense in one part and the past tense in another, or vice versa.
andreengels
Moedertaalspreker (native speaker)

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Postby Quetzal » April 23rd, 2012, 9:53 pm

andreengels wrote:
When you use the past future to show something that is not (yet) real, you should use past tense throughout.

Correct is: "Als iedereen een watervat had, zou de wereld beter zijn." (English: If everyone had a water barrel, the world would be better" )
Also correct (but a different meaning): "Als iedereen een watervat had, zou de wereld beter zijn." (English: "When everyone has (or will have) a water barrel, the world will be better.")

Not correct (neither in Dutch nor English) is to use the present tense in one part and the past tense in another, or vice versa.

I'm guessing you meant to write "heeft" and "zal" the second time...
Quetzal
Native speaker & global moderator

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Postby Shazzy » April 24th, 2012, 12:22 am

Bedankt Andreengels (not seen you on before), Quetzal en Bert voor je help.

It really does help when you explain things so thank you so much Andreengels. Even when I think I have done so well you find many mistakes :cry:

I just hope I do ok in the exam. At this level they do not expect perfection though so lets hope. Only a few weeks now.

Shazzy
Shazzy
Superlid

Postby andreengels » April 25th, 2012, 11:59 pm

Quetzal wrote:
I'm guessing you meant to write "heeft" and "zal" the second time...

Yes, copy-paste error, thanks for the correction.
andreengels
Moedertaalspreker (native speaker)

Country of residence: Netherlands
Mother tongue: Dutch (Netherlands)
Second language: English

Postby Shazzy » May 2nd, 2012, 7:56 pm

Hallo

I do not know what this comment refers to "heeft" and "zal" could you please explain as I am confused.

Groetjes

shazzy
Shazzy
Superlid

Postby Quetzal » May 2nd, 2012, 8:27 pm

Shazzy wrote:Hallo

I do not know what this comment refers to "heeft" and "zal" could you please explain as I am confused.

Groetjes

shazzy

I was correcting Andre's obvious mistake - he meant to write two different sentences, but he wrote the same one twice.

Corrected version of Andre's paragraph:

Also correct (but a different meaning): "Als iedereen een watervat heeft, zal de wereld beter zijn." (English: "When everyone has (or will have) a water barrel, the world will be better.")
Quetzal
Native speaker & global moderator

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Postby Shazzy » May 2nd, 2012, 8:57 pm

Bedankt :D
Shazzy
Superlid