You are here: home > forum > Dutch Cafe > Why Dutch?
RSS RSS   Frequently Asked Questions FAQ   Kwebbelhoekje Chat   View the advanced search options Search   Register Register   Login Login   Exercise Exercise
  Change font size Print view It is currently May 26th, 2013, 9:54 am    

Groeten uit München!

Here, you can introduce yourself. What is your reason to learn Dutch? Work or study? A Dutch-speaking loved one? Sheer curiosity? Share it with us!

Groeten uit München!

Postby noordzee » November 24th, 2011, 8:11 pm

Hallo!

Aangezien ik al enkele posts hier gedaan heb, ga ik me even voorstellen: Ik woon in München. Oorspronkelijk kom ik niet uit Beieren maar uit een plek verder ten noordwesten van hier, iets dichter bij de Duits-Nederlandse grens.
Mijn moedertaal is Duits. Verder spreek ik nog Engels, Frans en een beetje Spaans. Ik ben dit jaar begonnen met Nederlands te leren omdat ik verliefd ben op de klank. :o Ik hou van de harde g (sorry, Belgen!) en ik snap totaal niet hoe sommige mensen kunnen zeggen dat Nederlands klinkt alsof je keelpijn hebt. :mad:
Nu ik boeken in het Nederlands kan lezen zou ik het liefst legio boeken van mijn favoriete Nederlandse schrijvers bestellen. (OT: Waarom zijn eigenlijk de verzendkosten van Nederlandse online boekenwinkels naar het Europees buitenland zo krankzinnig hoog? 15-20 EUR).
In Nederland ken ik tot nu toe alleen maar Amsterdam (leuk), Texel (hartstikke leuk) en Venlo (te veel winkelende Duitsers... 8) ). Dus er valt nog veel te ontdekken voor mij!

Groeten
Noordzee

PS: En voor dat de vraag komt: Ik heb nog nooit kuilen gegraven aan Nederlandse stranden en ben ook echt niet van plan het ooit te doen. :mrgreen:
noordzee
Lid

Country of residence: Germany
Mother tongue: German
Second language: Dutch

Groeten uit München!

Sponsor

Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
Sponsor

Re: Groeten uit München!

Postby Quetzal » November 24th, 2011, 8:20 pm

noordzee wrote:Hallo!

Aangezien ik al enkele posts hier gedaan heb, ga ik me even voorstellen: Ik woon in München. Oorspronkelijk kom ik niet uit Beieren maar uit een plek verder ten noordwesten van hier, iets dichter bij de Duits-Nederlandse grens.
Mijn moedertaal is Duits. Verder spreek ik nog Engels, Frans en een beetje Spaans. Ik ben dit jaar begonnen met Nederlands te leren omdat ik verliefd ben op de klank. :o Ik hou van de harde g (sorry, Belgen!) en ik snap totaal niet hoe sommige mensen kunnen zeggen dat Nederlands klinkt alsof je keelpijn hebt. :mad:
Nu ik boeken in het Nederlands kan lezen zou ik het liefst legio boeken van mijn favoriete Nederlandse schrijvers bestellen. (OT: Waarom zijn eigenlijk de verzendkosten van Nederlandse online boekenwinkels naar het Europees buitenland zo krankzinnig hoog? 15-20 EUR).
In Nederland ken ik tot nu toe alleen maar Amsterdam (leuk), Texel (hartstikke leuk) en Venlo (te veel winkelende Duitsers... 8) ). Dus er valt nog veel te ontdekken voor mij!

Groeten
Noordzee

PS: En voor dat de vraag komt: Ik heb nog nooit kuilen gegraven aan Nederlandse stranden en ben ook echt niet van plan het ooit te doen. :mrgreen:

Welkom! Je Nederlands is indrukwekkend voor iemand die dit jaar begonnen is, ook al ben je dan een Duitse.

Wat de verzendkosten betreft: bestel van www.proxisazur.be, dat idioot goedkope verzendingstarieven heeft, het is me niet helemaal duidelijk hoe of waarom.
Quetzal
Native speaker & global moderator

Country of residence: Belgium
Mother tongue: Dutch (Flanders)

Postby noordzee » November 24th, 2011, 8:33 pm

Dank je wel, Quetzal! Gelukkig voor mij is de Nederlandse grammatica ook niet zo moeilijk als de Duitse.....
Bedankt voor de tip!
noordzee
Lid

Second language: Dutch

Postby danielroy » November 25th, 2011, 7:46 am

Hallo, Noordzee!

Quetzal heeft gelijk. Voor iemand die alleen sinds één jaar de taal leert kan je het Nederlands echt buitengewoon goed.

En ik ben er helemaal mee eens wat je over de Nederlandse taal zegt: Ze is gewoon maar mooi.

München is echt een beetje veraf. Ik hoop dat je nog vaak de kans hebt om met vakantie naar Nederland te gaan. Venlo is inderdaad niet de beste plek van Nederland (niet alleen vanwege onze landsgenoten die daar boodschappen doen). Maar ga maar naar Maastricht!

Groetjes uit de buurt van Keulen

Daniel
danielroy
Lid

Second language: Dutch (Netherlands)

Return to Why Dutch?