Als je al wat beter Nederlands kunt schrijven, dan is dit jouw hoekje. Een gevorderde kan bijvoorbeeld: 1. langere (complexe) zinnen maken, 2. werkwoorden in diverse tijden vervoegen en 3. over moeilijkere onderwerpen schrijven.
by ayca » February 22nd, 2011, 11:14 am
Geachte lezers,
Ik moet een e-mail sturen naar een loopbaan coach die me heeft geholpen. Ik heb een draft email geschreven. Kan iemand mij daarbij helpen en de e-mail corriegeren? Alvast bedankt!
De email: Beste X,
Allereerst bedankt voor jouw interesse en advies bij onze afspraak om januari 25. Je heb me enorm geholpen met advies voor mijn resume en informatie over de Nederlandse arbeidsmarkt. Ik wil je mijn vernieuwd cv sturen zodat je kan ook een copie van mijn resume in jouw database hebben. Als je heb geadviseerd, heb ik "career objective" en "computervaardigheden" toegevoegd aan mijn resume. Als we hebben gediscusseerd nu zoek ik een baan als een Junior Recruitment Consultant of Junior Project Manager.
Ik wilde je eerder een e-mail sturen maar ik was helemaal bezig met een nieuw huurwoningen vinden in Amsterdam. Gelukkig heb ik een huis gevonden en verhuis ik in April. Nu kan ik mezelf helemaal inrichten op werk zoeken.
Je kunnen mijn resume sturen naar jouw contacten als je wilt.
Met vriendelijke groeten,
-
ayca
- Lid
-
- Country of residence: Netherlands
- Mother tongue: Turkish
- Second language: English
Kun je me helpen met een brief schrijven?
Sponsor
Do not like ads? Register for free and view this forum without ads.
-
Sponsor
-
by Quetzal » February 22nd, 2011, 8:29 pm
ayca wrote:Geachte lezers,
Ik moet een e-mail sturen naar een loopbaan coach die me heeft geholpen. Ik heb een draft email geschreven. Kan iemand mij daarbij helpen en de e-mail corriegeren? Alvast bedankt!
De email: Beste X,
Allereerst bedankt voor jouw interesse en advies bij onze afspraak om januari 25. Je heb me enorm geholpen met advies voor mijn resume en informatie over de Nederlandse arbeidsmarkt. Ik wil je mijn vernieuwd cv sturen zodat je kan ook een copie van mijn resume in jouw database kan hebben. Zoals je hebt geadviseerd, heb ik "career objective" en "computervaardigheden" toegevoegd aan mijn resume. Zoals we hebben gediscusseerd besproken nu zoek ik nu een baan als een Junior Recruitment Consultant of Junior Project Manager.
Ik wilde je eerder een e-mail sturen maar ik was helemaal bezig met een nieuw huurwoningen het vinden van een nieuwe huurwoning in Amsterdam. Gelukkig heb ik een huis gevonden en verhuis ik in April. Nu kan ik mezelf helemaal in richten op werk zoeken.
Je kuntnen mijn resume sturen naar jouw contacten als je wilt.
Met vriendelijke groeten,
Dag Ayca, er was niet zoveel te verbeteren aan, soms de woordvolgorde en "zoals" in plaats van "als". Hier in Vlaanderen zeggen we gewoonlijk "CV" in plaats van "résumé", maar misschien ligt dat in Nederland anders.
-

Quetzal
- Native speaker & global moderator
-
- Country of residence: Belgium
- Mother tongue: Dutch (Flanders)
-
by Joke » February 22nd, 2011, 8:44 pm
Quetzal wrote: Hier in Vlaanderen zeggen we gewoonlijk "CV" in plaats van "résumé", maar misschien ligt dat in Nederland anders.
In Nederland ook.
-

Joke
- Native speaker & global moderator
-
- Mother tongue: Dutch (Netherlands)
-
by ayca » February 23rd, 2011, 11:11 am
Beste Joke en Quetza,
Heel bedankt! Jullie hebben mij enorm geholpen!
Groetjes, Ayca
-
ayca
- Lid
-
by Haagse_Meester » February 23rd, 2011, 7:22 pm
ayca wrote:Allereerst bedankt voor jouw (je) interesse en advies bij onze afspraak om op januari 25 januari. Je hebt me enorm geholpen met advies voor mijn resume en informatie over de Nederlandse arbeidsmarkt. Ik wil je mijn vernieuwde cv sturen
Ik heb de rest weggehaald omdat Quetza dat al gecorrigeerd had. Omdat je de persoon al langere tijd kent en hem/haar al informeel aanspreekt mag je je gebruiken in plaats van jouw. Let ook goed op de datumvolgorde: in Nederland gebruiken we dag-maand-jaar en de Engelsen doen dat tegenwoordig ook, maar de Amerikanen gebruiken nog steeds maand-dag-jaar. Je kunt het ondervangen door de maand voluit te schrijven, want als wij 4 mei bedoelen, zal 4-5 door een Amerikaan gelezen worden als 5 april!
"You don't need eyes to see, you need vision"
(Faithless, 'Reverence' from the 1996 Reverence album)
-
Haagse_Meester
- Waardevol lid
-
- Mother tongue: Dutch (Netherlands)
by ayca » February 23rd, 2011, 8:04 pm
Dank je wel. Dat ivind ik heel nuttig dat ik de juiste manier van het schrijven van datum heb geleerd.
Groetjes,
Ayca
-
ayca
- Lid
-
Return to Hoekje voor gevorderden